سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی فروش پستی

تفهیم ابعاد معنوی بیماری به بیماران و کادر درمان

    نظر

رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان بر لزوم فعالیت بیشتر ائمه جماعات بیمارستان‌ها در تفهیم ابعاد معنوی بیماری به بیماران و کادر درمان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه خوزستان، موسی بلادیان در جلسه توسعه و تعمیق فعالیت‌های دانشگاهی جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز که امروز، 10 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 24 جلسه ستاد اقامه نماز در استان‌های مختلف برگزار شده که جلسه امسال با این موضوع که چگونه نماز می‌تواند ناهنجاری‌ها را محدود و معالجه کند، در کرج برگزار خواهد شد.

وی خطاب به ائمه جماعات بیمارستان‌ها، گفت: ارباب‌رجوع بیمارستان‌ها افرادی هستند که مشکلات مضاعف دارند و بیماری که روی تخت بیمارستان می‌خوابد، خودبه‌خود احساس ناراحتی و نگرانی می‌کند؛ ‌بنابراین روحانیون باید دستورات دینی را بیشتر در این مراکز پیاده کنند چراکه توجه به خدا در این مکان‌ها بیش از هرچیز می‌تواند مشکلات را رفع کند.

رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان با اشاره به داستانی از امام رضا(ع)، عنوان کرد: امام رضا(ع) فرمودند که بلاها و بیماری‌ها می‌تواند نعمت خداوند باشد و بیماری، غضب و خشم خدا نیست؛ اگر بیماری دلیلی بر غضب الهی بود، امامان بیمار نمی‌شدند؛ بیماری‌ها به‌عنوان عاملی که سبب روی آوردن به خدا می‌شود، باعث ترقی هستند.

بلادیان ادامه داد: خوب است که ائمه جماعات بیمارستان‌ها بتوانند نمونه‌هایی از این داستان‌ها را در بیمارستان‌ها بیان کنند. ائمه باید به پزشکان و پرستاران تفهیم کنند که با خدمت به بیماران، در بخشی از ثواب عمل نیکی که توسط بیمار در آینده انجام می‌شود، سهیم می‌شوند.

وی افزود: همچنین باید به بیماران تفهیم کنند که بیماری راهی است که خداوند می‌خواهد دانلود آهنگ هنوزم مصطفی پاشایی به این طریق گناهان آن‌ها را پاک کند و بالاتر از دارو، شفای الهی است؛ لازم است که مسائل شرعی نیز متناسب با وضعیت بیماران به آن‌ها آموزش داده شود چراکه در هیچ شرایطی نمی‌توان دست از نماز برداشت.

رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان خطاب به رئیس دانشگاه گفت: لازم است برنامه‌ای تدارک دیده شود تا مردم در روز غدیر به بیماران سر بزنند و هدایای مناسب برای آن‌ها تهیه کنند. اگر امید بیمار افزای